2015. júl 17.

A legmacsóbb kenguruk

írta: Zsolt Szilágyi
A legmacsóbb kenguruk

 roger-the-kangaroo-31.jpgSejtem mire gondoltok... KAMU....photoshop... ezt kapjuk ha Arnold összeszűri a levet egy egérrel... és hogy őszinte legyek, nekem is ez volt az első gondolatom. Rengeteg hasonlóan manipulált képet láttam már, de ahogy elkezdtem mélyebre ásni, észrevettem valamit, ami ritka az ilyesfajta képeknél: ismétlődést. Hasonló izomfelépítés és erek, különböző szögekből, minden képen és felvételen.

tbd2qij.jpgEkkor jött a felismerés: Te jószagú... David Attenborough egy háromhetes brazíliai forgatás  után! Ezek tényleg ilyenek...de miért...de hogy....de  MIÉRT...és miért csak néhány példány ilyen?

Talán kevésbé meglepő hogy a képeken látható példányok, mind kifejlett, domináns hímek. Szóval mit csinálnak ők másként mint a nőstények, vagy az alacsonyabb rangú hímek?

Három óriáskenguru faj ismert. Keleti szürke óriáskenguru, nyugati szürke óriáskenguru, és vörös óriáskenguru. A képek nagy részén ez utóbbi szerepel. Általában kis csapatokban mozognak, ez egy hímet, 2-5 nőstényt és néhány fiatalt jelent, de bizonyos esetekben, például táplálékhiányos időszakban akár több száz egyedet számláló csoportokat is alkothatnak. Az ivarzó nőstényekért mindkét esetben komoly küzdelem folyik. A hímek a rangsort box-szerű viaskodással döntik el.163274570_6ed3e0055f_o.jpg A küzdelem során megpróbálják ellenfelük fejét hátrafeszíteni, megütni, vagy eltolni,  de ahogy a küzdelem eldurvul, megpróbálják a másikat magukhoz szorítani és hasba rúgni.kangaroo_3105894b.jpg Minél több küzdelemben vesznek részt, izomzatuk annál jobban megerősödik, míg végül olyan szálkásak lesznek, mint egy kárász raj. A képeken látható példányok elérték a nehézsúlyú kategóriát.

kangaroo-muscles.jpg Az ilyen domináns hímeket gyakran lehet látni, miközben feltűnő pózolással próbálják magukhoz csábítani a nőstényeket, és elkedvetleníteni a rivális hímeket. reverse-1392140367_kangaroo_flexes_muscles_and_poses_for_camera.gif

Kíváncsi lettem hogy, milyen is a kenguruk lába, mivel a felvételek alapján a rúgásaik is bordaropogtató erejűnek, nem csak az ölelésük. Valamiféle puha nyuszi tappancsra számítottam, amikor is....xf0x3jl.jpg
Hogy összefoglaljam: Ausztrália teli van 2 méteres, 90 kilogrammos testépítő bajnokokkal, akik képesek 8 méteres ugrásokra és egy bajonettet hordanak a lábukon. És én még mindig el akarok jutni oda!bezehydcaaarlrn.jpg
Kihagytam valamit ami érdekel? Találtál valami menőt?  Minek járjak utána a következő bejegyzésben?  Oszd meg a kommentek között és segítsd az expedíciót!
Köszönet a forrásoknak:
http://www.abc.net.au/news/2013-07-24/research-shows-link-between-kangaroo-arm-muscles-and-their-fema/4840710
http://sciencewa.net.au/topics/environment-a-conservation/item/2367-kangaroo-muscles-pose-more-questions-for-researchers/2367-kangaroo-muscles-pose-more-questions-for-researchers
Szólj hozzá